Allmänt

Spel: Counter-Strike: Global Offensive
Plattform: PC
Version: Senast tillgängliga via Steam
Tävlingsform: 2 VS 2
Spelsystem: Double Elimination

VETO, Karta väljs genom att det laget som är överst i bracket börjar rösta bort karta sedan görs detta tills enbart 1 karta är kvar. Det blir start kartan. om det blir lika i eran match så blir det overtime med hjälp av kommandot mp_overtime_enable 1 så blir det automatiskt overtime om det skulle bli lika i matchen och då är det först till 12 vunna rundor

MAP POOL

de_Crete
de_Hive
de_Vertigo
de_Inferno
de_Overpass
de_Cobblestone
de_Train
de_Nuke
de_Shortdust

Sidval & kartval

Vid BO3 avgörs val av Map på följande vis: Det lag som förlorar slantsingling väljer bort Map först, efter det så tar man bort varannan tills det är 5 banor kvar. Det lag som vann slantsinglingen väljer sedan första kartan, förlorarna väljer karta två och vid eventuell tredje karta slumpar admin fram sista karta från dom 3 som är kvar.

Grundregler– Utsatt WO-tid är 20 minuter efter matchstart. Ifall mindre spelare än fem är inne på servern kan matchen börja xon5.
– Man har som lag möjlighet att pausa enligt ChallengerModes server-regler.
– Att utnyttja eventuella buggar under spelets gång kan leda till omedelbar diskning eller rundavdrag, rapportera buggar omedelbart. Admin förbehåller sig rätten att avgöra hur vida en bugg utnyttjas och om straff är lämpligt.
– Netgraph är tillåtet

Vid Konflikter

Vid varje tvist eller dåligt uppförande är det en admin som kommer att använda sitt omdöme för att avgöra eventuella straff. Straff kan innebära avdrag av rundor eller diskvalificering.
Varje tillfälle är unikt och straffen kan variera, administratörer förbehåller sig rätten att ändra regler under pågående turnering, detta inkluderar förändringar som är nödvändiga på grund av till exempel spel/programuppdateringar eller förändringar som anses nödvändiga.

– Vid tvist pausas matchen i freezetime och lagkapten tar kontakt med admin omgående. Vid eventuell tvist som uppstår efter matchen rapporteras denna till admin senast 10 minuter efter avslutad match.

Fusk

Tredjepartsapplikationer som påverkar spelet får ej användas, script för Bunnyjump/stopsound/antiflash/fps/rate changers/burstfire/no recoil/turnscripts/center view/stopshoot or awp scripts får ej användas.
– Lagen är ansvariga att kontrollera reglerna regelbundet. Lagen måste förstå att reglerna är riktlinjer för att säkerställa ett spelande som är så rättvist som möjligt.

SCHEMA & MATCHKONFLIKT

Spelare och lag är skyldiga att starta sina matcher i tid.
Det är spelares ansvar att känna till aktuellt schema samt att meddela ansvarig admin innan spelare lämnar tävlingsområde eller onlinerum.
Kan inte matchen startas enligt schema på grund av att en spelare eller lag inte är på plats kan poängavdrag göras eller hela eller delar av matchen avgöras på så kallad walk over. Vid eventuella matchkonflikter skall admin kontaktas omedelbart.

NICKNAMES, INGAMEBILD & PROFILBILD

Användande av smeknamn (nickname), ingamebilder eller profilbilder som kan kan väcka anstöt eller uttrycker missaktning om etnisk härkomst, religiös övertygelse, sexuell läggning och könsidentitet eller som innehåller politisk propaganda är ej tillåtna. Innan registrering och påbörjad match kan Lanbit be deltagare att ändra smeknamn (nickname), ingamebild och profilbild.

Försök att utnyttja eller kringå reglerna kan leda till påföljd

En admin kommer att använda sitt egna omdöme för att avgöra utgången av varje tvist eller dåligt uppförande.
Alla tvister skall diskuteras mellan admin och ledaren i varje lag (eller truste).
Tvisterna är inte tillåtna att diskutera utanför de personerna som deltar i tvisten, tills den är löst.
Bryter man mot någon av dessa regler kan det medföra en av admin bestämd påföljd.
Alla matchens konflikter måste lämnas in av en lagledare (eller trustee) till en utav turneringens administratörer direkt efter avslutad match.

Observera att undantag kan ges vid vissa situationer – Turneringssansvarig har alltid sista ordet!