Reglerna är ännu inte satta i sten och kan komma att ändras innan eventet!

Counter-Strike: Global Offensive

Allmänt

Spel: Counter-Strike: Global Offensive

Plattform: PC

Version: Senast tillgängliga via Steam

Tävlingsform: 5 VS 5

Spelsystem: Double Elimination


VETO, Karta väljs genom att det laget som är överst i bracket börjar rösta bort karta sedan görs detta tills enbart 1 karta är kvar. Det blir start kartan.
Övertid (MR3): Vid 15-15-resultat så är det övertid som gäller, övertid består av två halvor där tre rundor spelas varje halva. Varje spelare startar med $10 000 var. Lagen skall stanna i den sidan de spelade under sista halvtiden.

Varje match spelas på en utav våra servrar. Ledarna från vardera lag kommer till crew för att få tillgång till IP.

Finalen!

Utav de kartor som finns så börjar vinnaren av overbracket att bannlysa karta, sedan bannlyser vinnaren av lowerbracket karta. Detta fortgår tills att det bara är 3 kartor kvar. Overbracket bestämmer vilken karta som ska köras först, sedan väljer vinnaren av första matchen vilken som ska spelas efteråt. Detsamma gäller om det går till en 3:e match. Lagledarna kommer fram till crew och förmedlar vilka matcher som ska köras.


MAP POOL

Endast aktiva maps på competetive

de_inferno

de_vertigo

de_train

de_mirage

de_overpass

de_dust2

de_nuke

de_Ancient

de_Cache

 


Sidval & kartval

Vid BO3 avgörs val av Map på följande vis: Det lag som förlorar slantsingling väljer bort Map först, det lag som vinner slantsingling väljer bort karta två. Det lag som vann slantsinglingen väljer sedan första kartan, förlorarna väljer karta två och vid eventuell tredje karta slumpar admin fram sista karta från dom 3 som är kvar.

 


Grundregler– Utsatt WO-tid är 20 minuter efter matchstart. Ifall mindre spelare än fem är inne på servern kan matchen börja xon5.

– Man har som lag möjlighet att pausa enligt ChallengerModes server-regler.

– Att utnyttja eventuella buggar under spelets gång kan leda till omedelbar diskning eller rundavdrag, rapportera buggar omedelbart. Admin förbehåller sig rätten att avgöra hur vida en bugg utnyttjas och om straff är lämpligt.

– Netgraph är tillåtet

 

Vid Konflikter
Vid varje tvist eller dåligt uppförande är det en admin som kommer att använda sitt omdöme för att avgöra eventuella straff. Straff kan innebära avdrag av rundor eller diskvalificering. Varje tillfälle är unikt och straffen kan variera, administratörer förbehåller sig rätten att ändra regler under pågående turnering, detta inkluderar förändringar som är nödvändiga på grund av till exempel spel/programuppdateringar eller förändringar som anses nödvändiga.

– Vid tvist pausas matchen i freezetime och lagkapten tar kontakt med admin omgående. Vid eventuell tvist som uppstår efter matchen rapporteras denna till admin senast 10 minuter efter avslutad match.

 

Fusk
Tredjepartsapplikationer som påverkar spelet får ej användas, script för Bunnyjump/stopsound/antiflash/fps/rate changers/burstfire/no recoil/turnscripts/center view/stopshoot or awp scripts får ej användas.

– Lagen är ansvariga att kontrollera reglerna regelbundet. Lagen måste förstå att reglerna är riktlinjer för att säkerställa ett spelande som är så rättvist som möjligt.

 

SCHEMA & MATCHKONFLIKT

Spelare och lag är skyldiga att starta sina matcher i tid.
Det är spelares ansvar att känna till aktuellt schema samt att meddela ansvarig admin innan spelare lämnar tävlingsområde eller onlinerum.
Kan inte matchen startas enligt schema på grund av att en spelare eller lag inte är på plats kan poängavdrag göras eller hela eller delar av matchen avgöras på så kallad walk over. Vid eventuella matchkonflikter skall admin kontaktas omedelbart.

NICKNAMES, INGAMEBILD & PROFILBILD

Användande av smeknamn (nickname), ingamebilder eller profilbilder som kan kan väcka anstöt eller uttrycker missaktning om etnisk härkomst, religiös övertygelse, sexuell läggning och könsidentitet eller som innehåller politisk propaganda är ej tillåtna. Innan registrering och påbörjad match kan Lanbit be deltagare att ändra smeknamn (nickname), ingamebild och profilbild.

 

Försök att utnyttja eller kringå reglerna kan leda till påföljd

En admin kommer att använda sitt egna omdöme för att avgöra utgången av varje tvist eller dåligt uppförande.

Alla tvister skall diskuteras mellan admin och ledaren i varje lag (eller truste).

Tvisterna är inte tillåtna att diskutera utanför de personerna som deltar i tvisten, tills den är löst.

Bryter man mot någon av dessa regler kan det medföra en av admin bestämd påföljd.

Alla matchens konflikter måste lämnas in av en lagledare (eller trustee) till en utav turneringens administratörer direkt efter avslutad match.

 

Observera att undantag kan ges vid vissa situationer – Turneringssansvarig har alltid sista ordet!