Reglerna är ännu inte satta i sten och kan komma att ändras innan eventet!
Allmänt
Spel: Rocket League
Plattform: PC
Version: Senast tillgängliga via Steam/Epic Games
Tävlingsform: 3 VS 3
Spelsystem: single elimination
Standard Rocket Leauge 3v3. Lagkapten anmäler och sätter upp sitt lag på Rocket League klienten samt genom bokningssidan, och efter det kommer man få en kod till turneringen som kommer att hållas på Rocket League med namnet LANBIT Light 3v3 2023.
Hur man går med i turneringen på Rocket League är simpelt, man startar upp Rocket League och trycker play. Därefter så trycker du på tournaments, sedan högst upp trycker du på custom och tar join private och slår in namnet LANBIT light 3v3 2023, koden till turneringen kommer att komma ut under lanet på storbild eller meddelas från E-Sport båset. Då turneringen kommer att vara via Rocket League så måste ditt lag vara inne i spelet så länge ni är kvar i turneringen. När det är 30 min kvar kommer det ropas ut i högtalarna på lanet att det är dags att anmäla laget i Rocket League.
det är BO3 i gruppspelet och BO5 i grand final
Grundregler– Utsatt WO-tid är 20 minuter efter matchstart. Ifall mindre spelare än tre är inne på servern kan matchen börja xon3.
– Att utnyttja eventuella buggar under spelets gång kan leda till omedelbar diskning eller rundavdrag. Rapportera buggar omedelbart. Administratör förbehåller sig rätten att avgöra hur vida en bugg utnyttjas och om straff är lämpligt.
Vid Konflikter
Vid varje tvist eller dåligt uppförande är det en administratör som kommer att använda sitt omdöme för att avgöra eventuella straff. Straff kan innebära avdrag av rundor eller diskvalificering. Varje tillfälle är unikt och straffen kan variera, administratörer förbehåller sig rätten att ändra regler under pågående turnering, detta inkluderar förändringar som är nödvändiga på grund av till exempel spel/programuppdateringar eller förändringar som anses nödvändiga.
– Vid tvist pausas matchen i freezetime och lagkapten tar kontakt med administratör omgående. Vid eventuell tvist som uppstår efter matchen rapporteras denna till administratör senast 10 minuter efter avslutad match.
Fusk
Tredjepartsapplikationer som påverkar spelet får ej användas, det inkluderar all form av manipulering som ger dig fördelar på ett onaturligt sätt.
– Lagen är ansvariga att kontrollera reglerna regelbundet. Lagen måste förstå att reglerna är riktlinjer för att säkerställa ett spelande som är så rättvist som möjligt.
SCHEMA & MATCHKONFLIKT
Spelare och lag är skyldiga att starta sina matcher i tid.
Det är spelares ansvar att känna till aktuellt schema samt att meddela ansvarig administratör innan spelare lämnar tävlingsområde eller onlinerum.
Kan inte matchen startas enligt schema på grund av att en spelare eller lag inte är på plats kan poängavdrag göras eller hela eller delar av matchen avgöras på så kallad walk-over. Vid eventuella matchkonflikter skall administratör kontaktas omedelbart.
NICKNAMES, INGAMEBILD & PROFILBILD
Användande av smeknamn (nickname), ingamebilder eller profilbilder som kan kan väcka anstöt eller uttrycker missaktning om etnisk härkomst, religiös övertygelse, sexuell läggning och könsidentitet eller som innehåller politisk propaganda är ej tillåtna. Innan registrering och påbörjad match kan LANBIT be deltagare att ändra smeknamn (nickname), ingamebild och profilbild.
Försök att utnyttja eller kringgå reglerna kan leda till påföljd
En admin kommer att använda sitt egna omdöme för att avgöra utgången av varje tvist eller dåligt uppförande.
Alla tvister skall diskuteras mellan administratör och ledaren i varje lag (eller truste).
Tvisterna är inte tillåtna att diskutera utanför de personerna som deltar i tvisten, tills den är löst.
Bryter man mot någon av dessa regler kan det medföra en av administratör bestämd påföljd.
Alla matchens konflikter måste lämnas in av en lagledare (eller trustee) till en utav turneringens administratörer direkt efter avslutad match.
Observera att undantag kan ges vid vissa situationer – Turneringssansvarig har alltid sista ordet!





















